Szolgáltatási Szabályzat
A jelen Szolgáltatási Szabályzat tartalmazza a tanácsadási folyamatra érvényes, a Tanácsadó és az Ügyfél által kölcsönösen elfogadott és betartandó szabályait.
I. Alapelvek
1. A tanácsadás elsősorban egészséges személyek támogatására szolgál, és ebben a folyamatban csak minimális mértékben jelenik meg a személyiség megváltoztatására való törekvés.
A tanácsadásban/coachingban nem sérült pszichés tudattal rendelkező emberekkel foglalkoznak, az üzleti, életvezetési, életviteli problémák nem terápiás diagnosztikát és beavatkozást igényelnek.
2. A tanácsadás definíciója:
„A tanácsadás egy interaktív tanulási folyamat, amely az egymással szerződő tanácsadó(k) és a kliens(ek) között jön létre, legyenek azok egyének, csoportok vagy intézmények, amely a szociális, kulturális, gazdasági és/vagy érzelmi kérdésekben holisztikus megközelítést alkalmaz.”
(Európai Tanácsadási Társaság, EAC 2002)
3. A tanácsadás folyamata:
- Interaktív, két vagy több személy között zajlik, folyamatos nyílt kommunikáció és visszajelzések kíséretében. Kölcsönösen meghallgatják egymást, közösen keresik a megoldást az egyes elakadásokra, a kliens helyzetére.
- Holisztikus, a folyamat során a tanácsadó figyelembe veszi a kliens egyéni személyiségét, élethelyzetét és az adott külső körülményeket.
4. A tanácsadás egy interaktív folyamat, melynek során a tanácsadó sosem dönt az Ügyfél helyett! Az ügyfél által fontosnak vélt témával kapcsolatban zajlik a tanácsadási folyamat, amely során az ügyfél a témáért, a tanácsadó a folyamat vezetéséért felel.
II. A megállapodás tartalma
1. Az Ügyfél tudatában van annak és a folyamat kezdetekor elfogadja, hogy a coaching/tanácsadás nem tekinthető egészségügyi szolgáltatásnak, pszichológiai tanácsadásnak, sem pedig a pszichoterápia bármilyen formájának. A coaching sikeréhez az Ügyfél és a segítő hatékony együttműködése szükséges, ezért a folyamat eredményességét egyedül egyik fél sem tudja garantálni. Az Ügyfél annak teljes tudatában lép be a coaching/tanácsadás folyamatba, hogy felelős a saját eredményeinek eléréséért.
2. A tanácsadói folyamat megkezdése előtt megállapodunk az alábbiakról:
Szolgáltatás ára
Az ár kiegyenlítésének formája, rendszeressége (több alkalom egyben, vagy alkalmanként)
Az ülés időtartama
Időpont-változás vagy lemondás legkésőbbi időtartama (48 órával) a megbeszélt időpont előtt.
Az ülések között az Ügyfelem felhívhat telefonon, vagy küldhet e-mailt, ha problémája van, vagy eredményt kíván megosztani velem.
3. Interakcióra vonatkozó irányelvek:
Ha a Tanácsadó bármi olyat mond vagy tesz az ülés folyamán, amitől az Ügyfél kényelmetlenül érzi magát, vagy fenntartásai vannak a coaching/tanácsadói folyamattal kapcsolatban, haladéktalanul tudassa a Tanácsadóval. A közös munka csak abban az esetben lesz hatékony, ha mindkét fél nyitott és őszintén kommunikál.
4. Titoktartás:
A Coach/Tanácsadó minden információt - legyen az üzleti vagy magánjellegű - amit az Ügyfél a tudomására hoz, bizalmasnak tekint, és akként is kezel. A Tanácsadó vállalja, hogy semmilyen körülmények között (kivéve, ha erre törvény kötelezi) sem közvetve, sem közvetlenül nem fedi fel, nem használja az információkat, amelyeket az Ügyfél az ülések során megoszt vele.
5. Adatvédelem: személyes adatok védelme a GDPR szabályokkal összhangban történik. (Részletesebb tájékoztatás az ’Adatvédelmi Szabályzat’ menüpontban)
Amennyiben az Ügyfelem leszel, a tanácsadási folyamat akkor kezdődhet meg, ha vállalod, hogy elolvastad a fentieket, és azzal teljes mértékben, jóváhagyólag egyetértesz.
Örülök, hogy az Ügyfeleim körébe tartozol!